Generelle oplysninger
Fritrolderi ApS
CVR: 40145850
Hovedgaden 9, 8831 Løgstrup
+45 5050 7860
Betaling
Vi modtager betaling fra Dankort, Visa, Mastercard, og
MobilePay.
Beløbet hæves først når varen er afsendt.
Betaler du via PayPal, er du ikke beskyttet indsigelsesordningen. Læs mere om betingelserne på PayPals hjemmeside.
Hvis der skal betales med EAN nummer, skal du skrive EAN nummer og refferenceperson i “bemærkninger” og vælge bankoverførsel som betalingsmetode.
Fragt og Levering
Ved køb af forudbestillingsvarer kan der være længere leveringstid. Der vil på produktet fremgå et forventet afsendelsestidspunkt. Ved køb af forudbestillingsvarer, vil hele ordren først blive afsendt når alle varer er klar til afsendelse.
Priser for levering i Danmark:
Hos FriTrolderi benytter vi os af fragtselskabet GLS.
Priserne for at få sendt sin pakke til en pakkeshop er 39 DKK.
Priserne for at få sendt sin pakke til Døren er 65 DKK.
Priserne for at få sendt en erhvervspakke er 52 DKK.
Vi leverer kun til Danmark og Sverige.
Vi leverer indenfor 1 – 3 hverdage ( Kun i danmark)
Obs. i forbindelse med BLACK FRIDAY, kan der være længere leveringstid på ordre.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 365 dages fortrydelsesret, når du handler hos FriTrolderi.
Fortrydelsesretten udløber 365 dage efter du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 365 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@fritrolderi.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen
uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse ved en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at
sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur hvis du
fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb,
har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig
der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt
den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art,
egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun på en del af købsbeløbet
tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og
i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler at du sender varen retur i den originale
emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis
medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis
varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder
leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de
tilfælde, for du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for
standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har
modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du
benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen,
med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Link til vores returportal
Benyt venligst returportalen, for at få en returlabel, til fortrydelse eller delvis fortrydelse af din ordre. Klik Her
Varen sendes til:
FriTrolderi ApS
Hovedgaden 9
8831 Løgstrup
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere
den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens
regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten
kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen,
afhængig af den konkrete situation
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har
opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er
opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige)
fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk
også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine
fragtomkostninger
Varen sendes til:
FriTrolderi ApS
Hovedgaden 9
8831 Løgstrup
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret
beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er
nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos FriTrolderi ApS og
opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder,
som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende
oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande,
der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på fritrolderi.dk er Asbjørn Fjendbo.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler
om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret
til at få dem rettet. I logle tilfælde har vi pligt til at slette dine
persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke
længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du
kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i
strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@fritrolderi.dk.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du
kontakte Asbjørn fjendbo på info@fritrolderi.dk.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommisionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun,
hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Fritrolderi.dk
Hovedgaden 9
8831 Løgstrup
E-mail: info@fritrolderi.dk
Jeg meddeler herved, at jeg
ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om
følgende varer/tjenesteydelser:
________________________________________________________________________________________
Bestilt den:
____________________________ Modtaget
den: ________________________________
Forbrugerens navn:
_____________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: __________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _______________________________________ Dato: _________________
(kun
hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 02 03 2020